W praktycznie każdym zawodzie istnieje zbiór pewnych ogólnych zasad postępowania, wskazówek, algorytmów czy schematów porządkujących wiedzę, organizujących pracę, umożliwiających szybką reakcję na daną sytuację. Warto wiedzieć, że informatyka, a dokładniej działy IT także posiadają swój kodeks. Jest to zdobywające dzisiaj coraz większą popularność ITIL.
ITIL – Information Technology Infrastructure Library
ITIL bywa nazywany biblioteką, kodeksem czy też zbiorem zaleceń. Powstał on w latach 80. XX wieku w Wielkiej Brytanii w odpowiedzi na rosnący zakres działań i odpowiedzialności tamtejszych działów IT oraz idącą za tym konieczność opisania poszczególnych ról i podziału obowiązków. Ponieważ dział IT podlega ciągłemu rozwojowi i obejmuje coraz szczerszy zakres usług, to zdecydowano o stworzeniu już trzeciego wydania ITIL, które obejmuje aż pięć opracowań, opisujących wspólnie cykl życia usługi.
Warto wiedzieć, że tak samo jak kodeks prawny, tak ITIL nie stanowi po prostu zbioru konkretnych sytuacji, algorytmów, schematów. Tak samo, jak w kodeksach prawa, tak i tu mamy zapis poszczególnych zależności, opis błędów, wskazówki dotyczące organizacji, jednak ITIL należy jeszcze dostosować do charakteru konkretnej firmy, przedsiębiorstwa czy agencji.
Inprogress – szkolenia ITIL
Dlatego też warto zainwestować w profesjonalny kurs dla pracowników, na którym nie tylko poznają oni metodykę zarządzania projektami ITIL, lecz również nauczą się wykorzystywać je w codziennej pracy firmy.
Inprogress to firma znana już od wielu lat na rynku, mająca ugruntowaną wysoką pozycją, podpartą licznymi renomowanymi akredytacjami oraz prestiżowymi nagrodami. Zespół tej firmy tworzą osoby kompetentne, umiejące przekazać wiedzę w sposób zrozumiały tak, aby można było wynieść z tego praktycznie korzyści. A co do nich należy? Dowiedź się więcej o szkoleniach ITIL na stronie https://inprogress.pl/szkolenia/uslugi-it/itil/
ITIL – zarządzanie projektami i korzyści z tego wynikające
Stosowanie metodyki ITIL przede wszystkim wpływa korzystnie na organizację pracy – porządkuje ją, ustalając role i zakres odpowiedzialności. Tym samym przyczynia się znacząco do wzrostu produktywności, dzięki poprawie zagospodarowania pracy. Co więcej – niewątpliwą korzyścią jest także usprawnienie komunikacji oraz poprawa relacji z klientem. Dodatkowo, dbając nieustannie o lepszą organizację, krok po kroku zwiększamy jakość naszych usług.
Podsumowując – jaki jest efekt wprowadzenia dobrej metodyki ITIL? Firma poprawia funkcjonowanie, redukuje koszty, generuje oszczędności, ma fundusze na dalszy rozwój, co szybko zapewnia jej zdobycie coraz to wyższej pozycji na rynku. Krótko mówiąc – sukces!